Napriek obrovskému pokroku, ktorý sa udial v oblasti mechaniky a aerodynamiky, sú pneumatiky stále zraniteľné. Teplotný cyklus je užitočný spôsob, ako spevniť vaše pneumatiky a zachovať ich životnosť.
Čo je teplotný cyklus pneumatiky ?
Teplotný cyklus pneumatiky je mernou jednotkou, ktorou sa popisuje životnosť závodnej pneumatiky. Je to čas v ktorom sa pneumatika pohybuje od momentu pokoja po ďalší moment pokoja. To znamená, medzi momentom keď je studená, keď sa teplota zvýši v dôsledku jazdy a momentom keď je pneumatika opäť v kľude.
Ako ovplyvňuje teplotný cyklus opotrebovanie mojich pneumatík?
Keď opustí pneumatika továreň, musí prejsť obdobím zábehu, aby bol jej výkon optimálny. U pneumatík pretekárskych automobilov je to tak, že väzby medzi molekulami kaučuku nie sú jednotné. Existujú silné a slabé väzby. Úlohou je zbaviť sa slabých väzieb, ktoré spôsobujú predčasné opotrebovanie pneumatík. Jav vychýlenia umožňuje prerušenie slabých väzieb.
Ako posilniť štruktúru pneumatiky?
Existuje toľko zahrievacích cyklov, koľko je typov použitia pneumatík. Najdôležitejší cyklus je ten prvý. Je dôležité postupovať podľa pokynov nižšie, aby ste čo najviac vyťažili z pneumatiky.
Prvý teplotný cyklus musí byť postupný, preto sa odporúča zvyšovať rýchlosť postupne a vyhnúť sa príliš agresívnym manévrom.
Doba ohrevu by mala byť medzi 10 a 15 minútami. Preto urobte niekoľko kôl jemne a postupne zvyšujte vašu rýchlosť. Posledný okruh vám dovoľuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť a teplotu. Šmyky a hodiny sú nevhodné.
Keď sú už pneumatiky v pokoji, nesmiete sa ich dotknúť počas minimálne 24H. Nárast teploty a trenie počas prvej jazdy fakticky umožňujú rozloženie slabých väzieb.
Obdobie odpočinku umožňuje molekulám kaučuku zrekonštruovať svoje väzby v prospech silnejších väzieb (sklon k entropii systému).
Ak naopak začnete druhý teplotný cyklus a nerešpektujete latenčnú dobu, spôsobíte, že pneumatika nebude mať čas zrekonfigurovať svoje väzby a skrátite tým životnosť pneumatiky.