Automobilové pneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Pneumatiky na štvorkolky
Plechové disky
Hliníkové disky
Komplet disky + pneumatiky
Snehové reťaze
Vyváženie.
Dohustenie
Nástroje a držiaky
Oprava
Akumulátor
Oleje
Príslušenstvo
Montáž - Utiahnutie
Aditíva
Sprievodca
Doručenie a montáž
Pro
Môj účet
Kontakt
Ak čítate články v odbornej tlači alebo špecializované fóra, možno máte pocit, že hustenie pneumatík dusíkom je o niečo rozšírenejšie ako hustenie pneumatík kyslíkom. Je pravda, že hustenie dusíkom je zaužívané v obchodnom a vojenskom sektore letectva, pri automobilových pretekoch a pri veľkých zemných a dopravných strojoch.
Bol by prechod na dusík zaujímavý pre každého? Nie celkom.
Vzduch, ktorý dýchame obsahuje 78% dusíka, 21% kyslíka a 1% ostatných plynov. Dusík je teda vo veľkom množstve zastúpený vo vzduchu, ktorým rozpíname naše pľúca. Keď vieme, že hustenie dusíkom umožňuje dosiahnuť maximálne 99% hladinu dusíka, rozdiel sa zdá byť zanedbateľný.
Ako všetky plyny, aj dusík sa rozpína pri zvyšovaní teploty a kondenzuje pri ochladzovaní. V praxi to znamená, že každé zvýšenie teploty o 8°c, zvýši tlak o 0.1 bar a naopak.
Ak chcete pripraviť pneumatiku na hustenie dusíkom, nikdy nepoužívajte vývevu. V opačnom prípade nenávratne poškodíte vnútorné štruktúry pneumatiky, ktoré zabezpečujú jej správne fungovanie.
Automobilové pneumatiky