Tlak vašich pneumatík je podstatný ak si želáte optimalizovať výkony vášho vozidla a zabezpečiť zvýšenú odolnosť pneumatík voči opotrebovaniu a zlepšenú životnosť. Na prvom mieste je podstatné vedieť, že nahustenie pneumatiky má priamy vplyv na jej nosnosť. Teda, čím je vyšší tlak v pneumatike, tým je vyššia nosnosť pneumatiky. A naopak, čím je tlak v pneumatike nižší, tým jen nižšia jej nosnosť.
Správne nahustená pneumatika okrem stabilizácie štruktúry pneumatiky a rovnomerného rozloženia nosnosti pneumatiky, optimalizuje jej výkony a zaisťuje vám najvyššiu bezpečnosť.
Dodržiavanie hustenia odporúčaného výrobcom môže byť tiež rozhodujúce aj v iných aspektoch . Správne nahustená pneumatika významne zlepšuje odolnosť pneumatiky voči opotrebovaniu, znižuje jej jazdný odpor (správne nahustená pneumatika znižuje spotrebu paliva) a jej životnosť.
Niektoré špecializované auto časopisy zdôraznili podstatný vplyv nahustenia pneumatiky na celkový výkon vozidla. Tieto testy demonštrovali, že podhustená pneumatika mala priamy dopad na reakcie vozidla a presnosť manévrov.
V rámci jedného z vykonaných testov, boli pneumatiky Goodyear Eagle GT-HR High Performance All-Season (známe svojou veľkou odolnosť voči opotrebovaniu) nainštalované na dvoch vozidlách BMW 320D z r. 2008. V prvom prípade mali pneumatiky odporúčaný tlak výrobcom 2,1 barov vpredu a 2,6 barov vzadu. V druhom prípade mali pneumatiky znížený tlak o 30% (1,6 barov vpredu a 2,0 barov vzadu).
Tento porovnávací test ukázal, že podhustené pneumatiky vykazujú dlhší reakčný čas a sú ťažšie ovládateľné čo sa týka mobility v porovnaní s pneumatikami nahustenými podľa odporúčaní výrobcu. Okrem iného, vodiči, ktorí testovali vozidlo s podhustenými pneumatikami mali nepríjemné pocity nepravidelnej jazdy so šklbaním. Zaznamenaná bola aj 7% strata mobility.
Optimálny tlak, odporúčaný výrobcom vášho vozidla je ukázaný buď v príručke od vozidla, alebo na vnútornej strane dverí vodiča: