Automobilové pneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Pneumatiky na štvorkolky
Plechové disky
Hliníkové disky
Komplet disky + pneumatiky
Snehové reťaze
Vyváženie.
Dohustenie
Nástroje a držiaky
Oprava
Akumulátor
Oleje
Príslušenstvo
Montáž - Utiahnutie
Aditíva
Sprievodca
Doručenie a montáž
Pro
Môj účet
Kontakt
Európske predpisy prikazujú minimálnu hĺbku drážok, ktoré ešte dokážu účinné odvádzať vodu. V závislosti od krajiny sa môže meniť, ale vo všeobecnosti to je 1,6 mm.
Väčšina pneumatík má v drážkach behúňa meracie body opotrebovania,ktoré ukazujú vodičovi, kedy je potrebné vymeniť pneumatiky.
Existujú aj iné systémy na meranie opotrebovania pneumatík:
Dôležité je môcť určiť abnormálne príčiny opotrebovania behúňa. Veľmi často je spojené s nesprávnym tlakom (podhustenie alebo prehustenie) ale aj inými faktormi (mechanické problémy – rovnobežnosť, vyváženie, odpruženie, prevody) môžu byť tiež príčinou predčasného opotrebovania pneumatiky.
Problémy s opotrebovaním | Príčiny |
---|---|
Okraje behúňa (boky behúňa) sa opotrebúvajú rýchlejšie ako stred behúňa.![]() |
Podhustenie |
Pneumatiky sa dlho nezamieňali | |
Prejazd zákrutami pri veľmi vysokej rýchlosti | |
Nevhodné disky a pneumatiky | |
Stred behúňa sa opotrebuje rýchlejšie ako okraje.![]() |
Prehustenie |
Nevhodné disky a pneumatiky | |
Pneumatiky sa dlho nezamieňali | |
Jedna strana pneumatiky sa opotrebúva abnormálne rýchlo.![]() |
Pneumatiky sa dlho nezamieňali |
Nesprávne nastavené kolesá, problémy s geometriou a rovnobežnosťou | |
Jedno miesto (alebo viac) behúňa sa abnormálne opotrebúva.![]() |
Zlý stav prvkov zavesenia a odpruženia |
Nesprávne vyváženie pneumatík | |
Náhly rozbeh alebo brzdenie | |
Podhustenie | |
Diagonálne opotrebovanie ![]() |
Nesprávne nastavené koleso, problém s geometriou a rovnobežnosťou. |
Podhustenie | |
Pneumatiky sa dlho nezamieňali | |
Nesprávne vyváženie pneumatík |
Predčasné opotrebovanie pneumatík môže byť pôsobené chybou v rovnobežnosti. Vizuálny indikátor nastavenia (VAI) je systém,ktorý umožňuje odstrániť problém so zbiehavosťou, kontrolou opotrebovania na každom kolese, bez elektronického meracieho systému. VAI sa skladá z piatich párov kaučukových lamiel umiestnených na okrajoch pneumatík. Po niekoľkých tisícoch kilometrov stačí porovnať stupňovité indikátory veľkosti od jedného po štyri milimetre a preveriť či je opotrebovanie okraja pneumatík rovnaké na oboch stranách nápravy.
Áno, dôležité je vykonať ľahkých zábeh pneumatiky.
Počas výroby sú pneumatiky pokryté lubrifikantom, aby bolo možné ich vyklopenie z formy. Tak isto aj pri predaji sa stále na pneumatike nachádza malá časť lubrifikantu.
Preto je potrebné jazdiť nižšou rýchlosťou počas prvých kilometrov pneumatík (200km-400km).
Charakteristiky každej pneumatiky sú odlišné v závislosti od značky a dezénu, preto nejaký čas trvá kým si zvyknete na svoje nové pneumatiky.
Preto sa v prvom rade vyhýbajte prudkému brzdeniu, alebo prudkej akcelerácii.
Automobilové pneumatiky