Pre vyhľadávanie kliknite sem

Maximálny tlak pneumatiky

Maximálny tlak pneumatiky zodpovedá maximálnemu tlaku studenej pneumatiky, ktorý dokáže udržať. Avšak nie je možné používať tento maximálny tlak, ale ten ktorý je určuje príručka vozidla.

Dobrým opatrením je merať tlak v pneumatike za studena. To znamená, že pneumatika nesmie byť vystavená slnku, alebo zvýšeným teplotám a že vozidlo nemalo jazdiť.

Tlak "za tepla" je vyšší o 0.3barov v porovnaní s tlakom za studena.

Preto ak odporúčaný tlak za studena sa rovná maximálneho tlaku pneumatiky, maximálny tlak bude prekročený.

V tomto prípade môžete mať pokušenie mierne odfúkať pneumatiku "za tepla", ale toto netreba robiť pretože tlak znova klesne na maximálny tlak za studena.

Vedzte tiež, že maximálny tlak pneumatiky sa môže líšiť od štandardnej hodnoty daného indexu hmotnosti. Napríklad, štandardný index hmotnosti pneumatiky môže zniesť 2.4 barov, ale bežne nájdete pneumatiky, ktoré vydržia tlak šplhajúci sa až k 3 barom.

Tieto hodnoty sa nachádzajú v príručke vozidla a na nálepke umiestnenej na dverách vodiča.

Maximálny tlak ktorý môže pneumatika zniesť je napísaný malými písmenami na bočnici pneumatiky v KPA alebo PSI (100 kpa = 1 bar a 14.50 PSI = 1 bar).