Automobilové pneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Pneumatiky na štvorkolky
Plechové disky
Hliníkové disky
Komplet disky + pneumatiky
Snehové reťaze
Vyváženie.
Dohustenie
Nástroje a držiaky
Oprava
Akumulátor
Oleje
Príslušenstvo
TPMS
Montáž - Utiahnutie
Aditíva
Sprievodca
Doručenie a montáž
Pro
Môj účet
Kontakt
Vďaka run flat pneumatikám môžete jazdiť pokojne, pretože technológia "run flat" vám pri prepichnutí umožňuje pokračovať v ceste pri rýchlosti 80 km/h až do vzdialenosti 80 km. Týmto typom pneumatík môžu byť vybavené len vozidlá, ktoré majú schválené "run flat" pneumatiky. Názov "run flat" sa u rôznych výrobcov odlišuje: Michelin má ZP, Bridgestone RFT a EXT, Hankook HRS, Dunlop DSST a Continental zase SSR... Na našej stránke môžete ich môžete vyhľadať označením políčka "RUN FLAT". Tento typ pneumatiky má v porovnaní s klasickou pneumatikou zosilnené bočnice, čo jej umožňuje pokračovať v nesení a riadení vozidla napriek úplnej alebo čiastočnej strate tlaku.
Nie, run flat pneumatiky nevytvárajú väčší hluk ako klasické pneumatiky.
Nie, run flat pneumatiky nemajú vplyv na spotrebu paliva v porovnaní s klasickými pneumatikami.
Áno, nie všetky naše pneuservisy sú vybavené na to, aby montovali run flat pneumatiky. Bočnica pneumatiky je zosilnená, čo prináša ďalšie obmedzenia pre montážne stroje. Budete musieť ísť do vhodného partnerského centra. Táto informácia je jasne uvedená na stránkach určených pre pneuservisy.
Áno, vážia o 10 % až 15 % viac ako klasické pneumatiky.
Run flat pneumatiky sú tuhšie ako klasické pneumatiky. Menej absorbujú nerovnosti na cestách. Strata pohodlia zostáva teoretická, pretože v reálnych podmienkach je takmer nemožné rozpoznať rozdiel.
Najobľúbenejšie rozmery:
Všetky odvetvia činnosti zažili v posledných rokoch mimoriadne inovácie. Svet automobilov nie je výnimkou z tohto vývoja. Po opravných sprejoch na defekty je teraz trendom pneumatika proti defektom. Áno, dnes existujú runflat pneumatiky, ktoré môžu fungovať na kilometre, aj keď sú prepichnuté. Ale nie je to len obchodný argument? Ako ich rozpoznať? Aké sú dôležité kritériá pre úspešný výber tohto typu pneumatiky? Pneuleader.sk vám povie všetko o týchto pneumatikách, ktoré môžu radikálne zmeniť vaše návyky v jazde.
Nájdete ich pod rôznymi názvami: runflat pneumatiky (alebo run-flat alebo runflat), pneumatiky na jazdu na plochých, pneumatiky MOE, pneumatiky s nosnými bokmi... Aby vám umožnili jazdu napriek defektu, sú vybavené posilneným pätkom a bokmi, ktoré dokážu uniesť hmotnosť vozidla bez tlaku vzduchu. Pätka spojená s okrajom disku sa neodpojí, aj keď je guma prepichnutá.
Na rozdiel od rozšírených mylných predstáv, runflat pneumatiky teda nie sú neprepichnuteľné pneumatiky.
Medzi dôvodmi, ktoré vedú motoristov k výberu pneumatík s nosnými bokmi, je na prvom mieste lepšia bezpečnosť, ktorú majú počas jazdy. Skutočne, s týmto typom pneumatík nainštalovaných na vašich kolesách, máte úplnú kontrolu nad vaším vozidlom, aj v prípade náhlej straty tlaku. S runflat pneumatikou môžete jazdiť bez obáv na 80 km s maximálnou rýchlosťou 80 km/h. To je viac než dostatočné na to, aby ste rýchlo našli mechanika, ktorý vás môže opraviť. Vždy je lepšie dostať sa do garáže, než meniť pneumatiku sami na ceste ďaleko od všetkého.
Ďalšou výhodou runflat pneumatiky je, že nemusíte mať náhradné koleso alebo opravný sprej na defekty.
Prvou vecou, ktorú môžeme runflat pneumatikám vyčítať, je ich nákupná cena, ktorá je zvyčajne o 20 až 25 % vyššia ako cena bežných modelov. Jej montáž je tiež drahšia a nie všetky garáže sú vybavené na jej montáž na vozidlá.
Ďalšou vecou, ktorú môžeme ľutovať, je, že runflat pneumatiky nie sú opraviteľné. Keď raz utrpia defekt, je silno odporúčané ich znovu nepoužívať. Budete teda musieť jednoducho robiť nové nákupy. Ak chcete ďalšie informácie o prepichnutých pneumatikách, sledujte náš sprievodca.
Posledná vec, runflat pneumatika kvôli svojmu veľmi tuhému boku je menej pohodlná ako bežná pneumatika, vytvára trochu viac hluku a pevnosti na ceste.
Ľahko ich identifikujeme podľa označení "Run Flat", "RFT" (čo znamená Run Flat Type) a R/F, ktoré väčšina výrobcov umiestňuje na ich bok.
Niektorí výrobcovia, aby sa odlišili, sa rozhodnú použiť vlastné označenia pre svoje pneumatiky na jazdu na plochých. To je dôvod, prečo existujú rôzne názvy. Tu sú niektoré z nich:
Okrem toho, ak na boku pneumatiky nájdete nápis ako SST (Self Supporting Tyre), Euforia (od Pirelli), EXT, MOE (Mercedes), vedzte, že ide o model runflat pneumatiky.
Bežnú pneumatiku si nevyberáme náhodne. Musíme byť ešte opatrnejší, keď sa zaujímame o model s konkrétnou technológiou. Rozmery, indexy záťaže a rýchlosti, ako aj vaše jazdné návyky vám môžu pomôcť.
Každý model má jedinečné vlastnosti uvedené na jeho boku. Ide najmä o výšku, šírku a priemer. Technické špecifikácie modelu, ktorý budete musieť vybrať, musia byť rovnaké ako tie originálnych pneumatík.
Viete, ako nájsť tieto informácie? Zaujímajte sa o označenia vašich súčasných pneumatík. Môžete tam nájsť sériu písmen a čísel v nasledujúcom tvare: 205/55R16 91V. V tomto príklade 205 predstavuje šírku v milimetroch, 55 výšku boku vyjadrenú v percentách šírky a 16 priemer disku v palcoch.
Indexy záťaže a rýchlosti informujú o maximálnej záťaži a rýchlosti, ktorú pneumatika dokáže uniesť.
Dávajte pozor na tieto dva parametre pre vašu vlastnú bezpečnosť. Skutočne, výber modelov runflat pneumatík s príliš nízkymi indexmi záťaže alebo rýchlosti zvyšuje riziko prasknutia a nehôd (kvôli zníženiu komfortu jazdy). Navyše, riskujete pokuty, ak nevybavíte svoje vozidlo pneumatikou s vhodným indexom záťaže a rýchlosti.
Informácie o týchto indexoch nájdete tiež na boku pôvodného modelu. Ak zvážime náš predchádzajúci príklad, sú reprezentované číslom 91 (tj. 615 kg) a písmenom V (tj. 240 km/h).
Pneumatiky reagujú rôzne, v závislosti na tom, či jazdia na suchom, mokrom, pokrytom snehom, klzkém alebo ľadovom povrchu. Na suchých dráhach sú najvhodnejšie letné alebo štvorročné pneumatiky.
Keď teploty klesajú, priľnavosť k povrchu, ktorú poskytuje tradičná pneumatika, často nestačí. Našťastie, existujú runflat pneumatiky špeciálne navrhnuté na prispôsobenie sa mokrým a zasneženým povrchom. Ide konkrétne o zimné pneumatiky, ktoré sú ľahko identifikovateľné dvoma označeniami M+S (Mud and Snow) a 3PMSF (vločka obklopená 3 horskými špičkami). Majú špeciálny vzor, ktorý im umožňuje rýchlo odvádzať vodu a dokonale sa prispôsobiť zimnému povrchu. Vďaka svojim špeciálnym lamelám sa pohybujú bez šmyku na ľadových bitúmenoch a v snehu.
Na trhu existuje množstvo runflat pneumatík. S cieľom uľahčiť vám úlohu, experti na pneumatiky z Pneuleader.sk vybrali referenčné modely v našom katalógu. Návrh nájdete na vrchu tejto stránky. Pre viac výsledkov, prosím, zadajte svoje rozmery do výberu na vrchu stránky. Nezabudnite zaškrtnúť políčko runflat.
V tejto časti nášho kompletného sprievodcu o pneumatikách na jazdu na plochých sme vybrali niektoré časté otázky motoristov.
Ako zistím, či môj automobil môže byť vybavený runflat pneumatikou?
Nie všetky vozidlá môžu prijať pneumatiku s nosnými bokmi. Iba autá navrhnuté a dodané s týmito modelmi pneumatík ich môžu používať. Sú vybavené TPMS alebo SSPP (systémom kontroly tlaku). Takže straty tlaku môžu byť okamžite detekované.
Môžem nahradiť svoje runflat pneumatiky bežnými modelmi a naopak?
Áno, je možné vykonať túto výmenu. Pozor, budete musieť zabezpečiť protidefektové zariadenie.
Môžem nainštalovať dve bežné pneumatiky vpredu a použiť tie s technológiou Run Flat vzadu?
Kombinácia týchto dvoch typov pneumatík na rovnakej montáži je zakázaná.