Nokian je dôležitým výrobcom pneumatík v severských krajinách od roku 1934. Jeho továrne sú sústredené v Nokii vo Fínsku a vo Vsevolozhski v Rusku. Výrobca má obrovskú reputáciu vo výrobe zimných pneumatík. Pravdou je, že hlavné investičné trhy Nokian sú oblasti, kde vládnu podmienky podobné severským podmienkam a ktoré predstavujú výzvu správnej funkcii pneumatiky, najmä kde je sneh a tvrdé a meniace sa meteorologické podmienky. Nokian vyvinul široký rad pneumatík dostupných v celej Európe s viac ako 900 oficiálnymi predajcami.
Prejdite si našou širokou ponukou modelov Nokian a nájdite ten, ktorý dokonale vyhovuje vašim potrebám. Využite najlepšie ceny na celý náš sortiment!
Už od podlhovastého žľabu, ktorý lemujú ramená, je podporovaný bočnými rebrami pod uhlom 20 stupňov. Tieto žľaby poskytujú vynikajúcu stabilitu pri zatáčaní, pri zmene smeru, alebo dokonca pri podkrútení alebo šmyku.
Dvojitý podporný systém na vonkajšej strane pneumatiky funguje pri intenzívnej jazde: štruktúra sa stvrdne, pretože bloky sa opierajú jeden o druhý, čo zabezpečuje presnosť riadenia. Naopak, táto podpora je pri štandardnej jazde oveľa menej intenzívna, čo znižuje reakciu na valenie a tým aj spotrebu vozidla. Oblasť ramena je tiež podporovaná uhlom 20 stupňov, ktorým sa vyznačujú strany rebier. Toto pneumatike dodáva ďalšiu stabilitu, hlavne v zákrutách, počas zmeny smeru jazdy, ako aj pri náhlej manévre na vyhnutie sa prekážke.
Dážď je meteorologickým javom, ktorý je zodpovedný za väčšinu nehôd na letných cestách. Riziko straty kontroly nad autom sa nesmierne zvyšuje, keď náhle prepukne búrka. Hlavným problémom je nedostatočná priľnavosť pneumatík, ktorá je zodpovedná za jav aquaplaningu. Preto spoločnosť Nokian Tyres navrhla na letné pneumatiky šikmé drážky, ktoré zvyšujú priľnavosť na mokrej vozovke a bránia aquaplaningu v nebezpečných situáciách s dažďom. Tieto šikmé drážky sú umiestnené v hlavných priečnych ryhách na vnútornej strane pneumatiky. Zvýšený počet týchto drážok umožňuje týmto eliptickým výrezom uskladniť veľké množstvo vody. Tento nápad poskytuje pneumatike adekvátnu priľnavosť aj napriek opotrebeniu pneumatiky časom. Čím viac sa guma opotrebuje, tým viac sa zväčšuje objem šikmých drážok, ktoré sa rozširujú na dne.
Guma na bokoch pneumatiky obsahuje materiál používaný v leteckom priemysle a pre vojenské účely, nesúvislé aramidové vlákna s výnimočnými vlastnosťami odolnosti. Tieto vlákna extrémne spevňujú bočnú stranu pneumatiky, čím jej poskytujú oveľa lepšiu odolnosť voči poškodeniu a rezným ranám.
Sochy Cross-Block blokov v centrálnom dieli pneumatiky sú navrhnuté tak, aby pôsobili v dvoch smeroch. Lamely Cross umiestnené blízko vonkajšieho ramena tvoria pevný valček, ktorý mu poskytuje stabilitu za akýchkoľvek podmienok. Lamely Cross umiestnené blízko vnútorného ramena tvoria viac artikulovaný valček. Poskytujú jemnejšie spojenie s cestou a znižujú reakciu na valenie, ako aj intenzitu hluku. Bol vykonaný dôkladný proces optimalizácie objemu drážky a sklonu lamely Cross, ktorá tvorí skosenie voči valčeku. Keď je vozovka mokrá, lamela Cross skladuje vodu prítomnú na ceste a maximalizuje jej odvodnenie do hlavných rebier, čo zvyšuje prevenciu aquaplaningu.
Hlavné drážky pneumatiky sú vyhladené, čo jej okrem elegancie dáva veľkú schopnosť efektívne odvádzať vodu na ceste. Drážky rebier vedúce do týchto hlavných klzkých drážok zvyšujú celkový objem drážok pneumatiky a pomáhajú odvrátiť možnosť aquaplaningu.
V spoločnosti Nokian Tyres sa pre každú pneumatiku používajú iba prečistené oleje a výroba v žiadnom momente nezahŕňa toxické alebo karcinogénne chemické látky. Ako ekologický líder medzi výrobcami pneumatík je Nokian priekopníkom v používaní prečisteného oleja s nízkym obsahom aromatických látok. Napriek tomu sú jeho výkony v oblasti bezpečnosti a najmä priľnavosti pneumatiky na mokrom povrchu vynikajúce bez ohľadu na ročné obdobie.
Najbližšia podélna rebro k vnútornému okraju je prerezaná hlbokými diagonálnymi drážkami Hydro, aby poskytla pneumatike stabilitu. Tieto drážky zlepšujú ochranu proti aquaplaningu tým, že zachytávajú viac vody na povrchu a smerujú ju do veľkých obvodových drážok.
Táto inovácia sa nachádza aj na hlavnej rebre najbližšej k vonkajšiemu okraju. Súbor týchto širokých drážok prispieva k väčšej bezpečnosti za dažďových podmienok a výrazne znižuje riziko šmyku na mokrom asfalte.
Nokian Twin Trac Silica je zmes gumených zložiek pozostávajúca samozrejme z prírodného kaučuku, ale aj z kremičitanu a repkového oleja. Originálne rozloženie častíc zabezpečuje pneumatike optimálnu priľnavosť na snehu a v daždi. Táto inovatívna zmes tiež zdokonaľuje stabilitu riadenia a reakciu na opotrebenie pneumatiky. Kvalita a objem použitých materiálov udržiavajú vynikajúce výkony pneumatiky v zimnom období, dokonca aj pri intenzívnej zmene teploty alebo po prejdení veľmi veľa kilometrov. Spotreba vozidla je výrazne znížená vďaka drastickému zníženiu odporu pri valení.
V pneumatike s viacvrstvovou štruktúrou dáva použitie viacerých zmesí gumených zmesí pneumatike jej rôzne vlastnosti.
Gumená vrstva behúňa Nokian Intelligent UHP Silica umožňuje zachovanie najlepšieho spojenia s vozovkou bez ohľadu na situáciu a je navrhnutá tak, aby poskytovala maximálny výkon pri intenzívnom používaní rovnako ako pri vysokých rýchlostiach.
Stredná vrstva obsahuje zmes s nízkomolekulovou nanosilikou. S týmto originálnym a inovatívnym zložením pozorujeme skutočne rýchlejšie prenos smerových zmien ako s klasickými zmesami.
Čo sa týka spodnej vrstvy, jej zmes gumených zmesí s extrémnou tuhosťou znižuje odpor pri odvale, čo výrazne znižuje teplotu, čo vedie k zvýšenej odolnosti voči starnutiu, nižšej energetickej spotrebe a zníženiu toxických emisií do životného prostredia.
Pneumatika obsahuje indikátor opotrebenia (DSI), ktorý umožňuje zistiť zostávajúcu hĺbku jej drážok. Tento indikátor je tvorený radom čísel v milimetroch zapísaných na behúňu. Čím viac sa behúň opotrebuje s prejdenými kilometrami, tým viac sa tieto čísla vymazávajú. Pneumatika obsahuje druhý indikátor, ktorý informuje o riziku aquaplaningu. Kvapka je umiestnená na stredovom bloku 4 mm od dna drážok. Keď sa táto kvapka vymaže opotrebením gumy, je čas vymeniť pneumatiky, pretože riziko aquaplaningu je veľké.
Informačná oblasť na boku pneumatiky Nokian zvyšuje bezpečnosť tým, že uvádza indikátory umiestnenia a tlaku. Takto je možné označiť umiestnenie pri montáži počas výmeny pneumatík, ako aj správny tlak nafúknutia. Novú informáciu je dokonca možné zaznamenať v tejto oblasti, a to krútiaci moment skrutiek na zliatinových diskoch. Väčšina športových pneumatík UHP je namontovaná na hliníkových diskoch, pri ktorých je potrebné venovať zvýšenú pozornosť utiahnutiu skrutiek. Je to zvýšená bezpečnosť pre používateľa, pretože skrutky musia byť utiahnuté na správny krútiaci moment a musia byť dotiahnuté každých 100 alebo 200 kilometrov.
Zmes Nokian Intelligent UHP Silica na behúň je optimalizovaná tak, aby dokázala zvládnuť intenzívne využitie a vysoké rýchlosti. Molekulové reťazce tejto gumené zmesi spojené s časticami kremičitanu vytvárajú mimoriadne odolnú zmes, ktorá si zachováva svoju pružnosť. Konštantne zvláda široký rozsah teplôt a zvyšuje priľnavosť na mokrých cestách kedykoľvek počas dňa od jari do jesene. Spojenie s cestou je ideálne a neberie do úvahy žiadne odchýlky bez ohľadu na okolnosti.
Optimalizácia pohodlia pri jazde je cielená inováciou Silent Groove Design, ktorá je prítomná na stenách podlhovastých blokov gumených, kde polguličité dutiny, štylizované ako golfová loptička, kontrolujú vzdušný pohyb. Tiež zastavujú zvuky vydávané hranami priečnych rebier a vydávanie nepohodlných pískaní. V dôsledku toho sú hluky vo vnútri kabíny výrazne znížené, rovnako ako vonkajší hluk z valivosti. Nakoniec je jazda tichšia a o to príjemnejšia. Silent Groove Design tiež chladí povrch pneumatiky tým, že znižuje aerodynamickú reakciu, čo naopak zvyšuje odolnosť voči poškodeniu a kilometráž.